Syksy taitaa olla ohi...

... vaikkei keli anna sitä ymmärtääkään. Takana on aurinkoinen kesä Loistokarilla, märkä syksy kaupungissa ja nyt alkaa kääntyä talveen. Perheeseeni on liittynyt Hiiri nimeltä Poika ja sileäkarvainen noutajan kakara Doris (DorkkuOrkku). Vietimme ihanat 8 päivää talvisen aurinkoisella Maltalla marraskuun alussa ja nyt olen keskittynyt opiskeluun sen loppuunsaattamiseksi. Enää oppari, sitten olen valmis kalanomi toivottavasti jo helmikuussa. Jee!
Eli täydellisen kiireinen syksy, vaikkei ole juuri mitään saanut aikaiseksi. Nyt on ohjelmassa jouluun hiljentyminen parin viikon päästä, jahka ensin saadaan alta pois muutamia suurempia juttuja, kuten lippukunnan jouluretki, jonka olen luvannut muonittaa kokonaan. Mikä hassua, olen myös paneutunut työnhakuun! Tämä on minulle aivan uutta, sillä aina aikaisemmin on ne työt tulleet mun luokse. Nyt olen oikeen hakemuksia lähetellyt, tosin tuloksetta. Olisihan se kiva että työpaikka olisi sitten heti helmikuussa tiedossa kun opiskelut on finito. Jotakin kalanjalostuksen alalta olisi mukavaa tehdä, mutta pitänee venyä takaisin keittiöön ellei uusi tutkinto heti avaa kaikkia ovia :) Nyt olenkin tehnyt vanhoissa työpaikoissani taas extravuoroja, mikä on todella hauskaa! Ihmiset muuttuvat yllättävän vähän 4-7 vuodessa, mikäli heillä on ns. vakityö ja sen mukainen elämänrytmi. Jännää huomata, tuleekohan mustakin sellainen, joka ei muutu moneen vuoteen, vai olenko jo kun taas olen samoissa mestoissa extrailemassa? Pelottavaa jos näin on!
Huomenna on pojan PK:n joulumyyjäiset ja hella on paahtanut päivän tiikerikakkuja. Tunkee kohta korvistakin! Ai niin ja koitan tehdä isoäidin neliöistä päiväpeittoa, enää reilut 200 palaa puuttuu. Ei taida tulla koskaan valmista. Kuitenkin olen aikaste onnellinen!

Mutarapusia kesältä 2011


Dorkkis


Lähimetsän puro


Paradise bay, Malta 11/2011. Täällä snorklailtiin.


Fishermans soup, Malta 11/2011


Golden bay Horze riding, Malta 11/2011. 
Upeat maisemat, rauhallista menoa kallioisilla rinteillä.


Välimeren rapunen, kuollut, Malta 11/2011


St. Julians bay, Malta 11/2011

Kommentit

Suositut tekstit